۱۳۹۸ خرداد ۸, چهارشنبه

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در زاهدان


خبرگزاری هرانا – یک شهروند اهل زاهدان طی روزهای گذشته در پی شرکت در یک تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمین فعالین بلوچ، روز شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸، “میثم اسماعیل زهی، فرزند کمال” توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شد.
در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “ماموران امنیتی روز شنبه بدون نشان دادن حکم قضائی به منزل شخصی میثم اسماعیل زهی مراجعه کرده و در حالی که خودش در خانه حضور نداشت آنجا را مورد بازرسی قرار دادند. وی پس از چند ساعت در پلیس راه نصرت‌آباد زاهدان توسط نیروهای امنیتی در خودروی شخصی خود بازداشت شد”.
بر اساس این گزارش با گذشت دو روز از بازداشت میثم اسماعیل زهی، علیرغم پیگیری‌ها و مراجعات مکرر خانواده این شهروند به نهادهای قضائی و امنیتی زاهدان، تاکنون هیچ اطلاع دقیقی در خصوص وضعیت و محل نگهداری وی به دست نیامده است.
لازم به یادآوری است که در تاریخ ۶ خردادماه، در پی کشته شدن یک جوان زاهدانی در جریان تیراندازی ماموران لباس شخصی در این شهر، شماری از شهروندان در مقابل فرمانداری زاهدان دست به تجمع اعتراضی زدند. تعدادی از شرکت کنندگان در این تجمع بازداشت و پس از اخذ تعهد آزاد شده بودند.
موسی شه‌بخش روز شنبه ۴ خردادماه به دلیل بی توجهی به ایست ماموران لباس شخصی هدف تیراندازی این نیروها قرار گرفت و جان خود را از دست داد. به گفته نزدیکان مقتول، دلیل بی توجهی راننده به فرمان ایست نداشتن گواهینامه بوده است.
در پی این حادثه، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به “تیراندازی‌های بی ضابطه و بی رویه” ماموران حکومتی به شهروندان  ابراز نگرانی کرده بود.
ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.

ماده 9: عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...