۱۳۹۸ خرداد ۶, دوشنبه

میلاد بحری به زندان شیبان اهواز منتقل شد


خبرگزاری هرانا – میلاد بحری، شهروند اهل خوزستان که پیشتر در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرهای شادگان و اهواز انتقال یافته بود، روز گذشته به بند عمومی زندان شیبان اهواز منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۸، میلاد بحری شهروند خوزستانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان این شهر منتقل شد.
میلاد بحری، عکاس خوزستانی

این شهروند ۲۹ ساله که گفته می شود در زمینه پوشش خبری مناطق سیل زده خوزستان فعالیت داشته است روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی شهرستان شادگان بازداشتشده بود.

وی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات شادگان و از آنجا به بازداشتگاه این نهاد در شهر اهواز منتقل شده بود.
کماکان از دلایل بازداشت و مصادیق اتهامی علیه وی اطلاعی حاصل نشده است.
پس از وقوع سیل تعداد زیادی از شهروندان خوستانی عمدتا عرب در مناطق جنوبی خوزستان بازداشت شدند، هرانا پیشتر طی گزارشی هویت ده‌ها تن از بازداشت شدگان مورد اشاره را احراز کرده بود.
وقوع سیل در ایران در فروردین‌ماه سال جاری ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت و در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان خوزستان خسارات جانی و مالی بسیاری بجا گذاشت.
سیل در نقاط مختلف ایران از ۲۶ اسفندماه آغاز شد و تا اواخر فروردین‌ماه در برخی مناطق ادامه یافت. در پی این سیل صدها نفر مجروح و ده‌ها تن جان باختند. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران خسارت سیل اخیر در ایران را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. او گفته ۲۵ استان و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ روستا در کشور درگیر سیل شدند.

ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ماده 9: عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...