۱۳۹۷ بهمن ۸, دوشنبه

قربانیان کولبری در شهرهای مرزی ظرف ۴۸ ساعت

قربانیان کولبری در شهرهای مرزی ظرف ۴۸ ساعت


کولبری در شهرهای مرزی همچنان بی رحمانه قربانی می‌گیرد. شامگاه دوشنبه ۸ بهمن‌ماه ۹۷ دستەای از کولبران پس از شلیک نیروهای مرزی از مسیر اصلی خارج شدە و بە دلیل گم کردن راه خود، دو نفر از آنها بر اثر سرمازدگی جانشان را از دست دادەاند. دو تن دیگر از کولبران زخمی شده و یک نفر ار آنان همچنان مفقودالاثر می‌باشد.
در جریان حمله نیروهای مسلح ایران به گروهی از کولبران در حوالی روستای برویشکانی از توابع بخش” نەنور” که شبانگاه دوشنبه ۸ بهمن ماه روی داد، دو تن از کولبران مجروح و جهت مداوا به بیمارستان صلاح الدین بانه انتقال یافتند. دسته ای از کولبران برای نجات جان خود از مسیر خارج شده و در پی گم کردن راه و برف و بوران ۲ تن از آنان به نام‌های سامان صالحی ۲۲ ساله و اهل سقز و محمد کریمی اهل بانه براثر سرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند. جسد این دو نفر توسط مردم محل پیدا شده و به سردخانه بیمارستان بانه منتقل شده است. از سرنوشت یک کولبر دیگر به نام عباس قادرزاده اطلاعی در دست نیست.
همچنین روز یکشنبه هفتم بهمن‌ماه، گروهی از کولبران کُرد در مرز ماکو در کمین نیروهای نظامی حکومت ایران افتاده‌ و در پی تیراندازی این نیروها، یک کولبر جوان به نام “حسین بلخکانلو اقدم” جان خود را از دست داده است.
به گفته یک منبع آگاه، نظامیان حکومتی بدون اخطار قبلی، این کولبر کُرد را در نزدیکی روستای “یارم‌قیه” در دهستان قلعه دره‌سی به رگبار بسته‌اند.
در همین رابطه نیز، دو کولبر کُرد به نام‌های اسعد زمانی اهل روستای هفتاش و عبدالخالق امینی اهل روستای میرگه نقشینه در پی انفجار مین در مرز “هنگه‌ژال” بانه زخمی شدند.
اسعد زمانی به دلیل انفجار مین از ناحیه پا دچار نقص عضو شده و عبدالخالق امینی نیز از ناحیه صورت به شدت زخمی شده است.
به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...