۱۳۹۷ دی ۱۰, دوشنبه

اعتراضات خانواده ها و کارگران فولاد اهواز و تداوم بازداشت کارگران



 محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع برخی از کارگران بازداشتی شرکت فولاد اهواز از تداوم بازداشت ۷ تن از کارگران این شرکت خبر داد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، در پی اعتراضات ۴۰ روزه کارگران فولاد ملی اهواز، از نیمه شب یکشنبه ۲۵ آذرماه و چند روز پس از آن، دست کم ۴۳ تن از کارگران فولاد ملی اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. هفت کارگر معترض این مجتمع بزرگ صنعتی علی قنواتی، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، بهزاد علیخانی، مصطفی عبیات، طارق خلفی و کاظم حیدری همچنان در بازداشت هستند و تاکنون پیرامون آزادی این کارگران هیچ پاسخ روشنی به خانواده های آنان داده نشده است.
روز سه شنبه 11 دی ماه 1397، خانواده های هفت کارگر بازداشتی فولاد اهواز برای چندمین روز متوالی در اعتراض به ادامه بازداشت عزیزان خود دست به تجمع اعتراضی زدند. خانواده های کارگران بازداشت شده از روز دوشنبه ۲ دی به مدت یک هفته است که با تجمع در مقابل استانداری و دادسرای اهواز خواهان آزادی کارگران هستند.
به گفته معترضان، چند روز پیش که مقابل دادسرا در اهواز تجمع کرده بودند، به آنها وعده داده شد که تمامی بازداشت شده گان از زندان آزاد خواهند شد. ولی علیرغم گذشت چند روز تاکنون هفت کارگر بازداشتی آزاد نشده اند.
کارگران فولاد ملی اهواز نیز با تجمع متوالی در مقابل مدیریت شرکت و استانداری خواهان آزادی همکاران زندانی خود شده اند.
ماده ۳: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود.

ماده ۲۰: حق آزادی تجمع و تظاهرات
الف) هرکس حق دارد آزادانه مجامع و جمعیت های مسالمت آ میز تشکیل دهد.
ب) هیچ کس را تمی توان مجبور به شرکت در اجتماعی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...