۱۳۹۷ آذر ۲, جمعه

سه کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه آزاد شدند، اسماعیل بخشی در بازداشت ماند



خبرگزاری هرانا – امروز، سه تن از نمایندگان کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه آزاد شدند، اسماعیل بخشی و یک فعال مدنی به نام سپیده قلیان همچنان در بازداشت ماندند. امروز هم کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای هجدهمین روز متوالی در اعتراض به واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی و پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان، در مقابل فرمانداری شوش اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منابع کارگری در نیشکر هفت‌تپه اعلام کردند که امروز پنج شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷، “محمد خنیفر”، “مسلم آرمند” و “حسن فاضلی” سه تن از نمایندگان کارگران آزاد شدند.

براساس این گزارش “اسماعیل بخشی” دیگر نماینده کارگران و “سپیده قلیان”، فعال مدنی، همچنان در بازداشت ماندند.

لازم به یادآوری است که ساعات پایانی شب دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۹۷، نیز پانزده تن از کارگران معترض بازداشت‌شده چهاردهمین روز اعتراضات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه آزاد شدند.
اسامی افراد آزاد شده در آن تاریخ “سعید منصوری” (نماینده تحقیقات)، “جلیل احمدی” (نماینده کشاورزی)، “عظیم سرخه” (نماینده خدمات پشتیبانی)، “مهدی داوودی” (خدمات پشتیبانی)، “سعید الکثیر” (حراست)، “آقای علیزاده” (حراست) “امید آزادی” (کارخانه شکر)، “صمیر احمدی” (تجهیزات)، “آقای سلامت نیا” (مدیر تجهیزات مکانیکی)، “عماد کثیر” (نماینده زیربنایی)، “محمود سعدی” (تجهیزات)، “خالد تمیمی” (مدیر ترابری)، “ایمان اخضری”و “پویا بشمه” (خوراک دام) احراز شده است.
کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ومزایا و نیز برای مطالبه بازگشت این واحد به بخش دولتی بیش ازو هفته است اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی می کنند.
کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

ماده ۳: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.

ماده ۲۰: حق آزادی تجمع و تظاهرات
الف) هرکس حق دارد آزادانه مجامع و جمعیت های مسالمت آ میز تشکیل دهد.
ب) هیچ کس را تمی توان مجبور به شرکت در اجتماعی کرد.

ماده ۲۳: حق امنیت کار
الف) هر کس حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه انتخاب نماید ، شرایط منصفانه و رضایت بخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بیکاری مورد حمایت قرار گیرد.
ب) همه حق دارند که بدون هیچ تبعیضی در مقابل کار مساوی ، اجرت مساوی دریافت نمایند .
پ) هر کس که کار میکند به مزد منصفانه و رضایت بخشی ذیحق می شود که زندگی او و خانواده اش را موافق شئون انسانی تامین کند و آن را در صورت لزوم با هر نوع وسایل دیگر حمایت اجتماعی، تکمیل نماید .
ت) هر کس حق دارد که برای دفاع از منافع خود با دیگران اتحادیه تشکیل دهد و در اتحادیه ها نیز شرکت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...