۱۳۹۷ آبان ۶, یکشنبه

بازداشت محمد نجفی و عباس صفری جهت تحمل حکم حبس و شلاق

بازداشت محمد نجفی و عباس صفری جهت تحمل حکم حبس و شلاق



فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری آقای محمد نجفی و عباس صفری فعال مدنی جهت اجرای حکم حبس و شلاق بازداشت و به زندان اراک منتقل شدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، صبح روز یکشنبه ۶ آبان ماه، آقایان محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و عباس صفری فعال مدنی جهت اجرای حکم حکم حبس و شلاق بازداشت و به زندان اراک منتقل شدند.
این دو نفر به اتهاماتی همچون اخلال در نظم و آسایش عمومی و انتشار مطالب کذب به قصد تشویش اذهان عمومی، به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند. علت بازداشت و محکومیت محمد نجفی و عباس صفری به زندان، افشای مرگ یکی از بازداشت‌شدگان تظاهرات دی‌ماه ۹۶ به نام وحید حیدری در کلانتری ۱۲ رضوی شهر اراک بود.
محمد نجفی ساعت ده صبح روز یکشنبه ششم آبان در شهرستان شازند بازداشت شد و ساعت ۵ عصر همراه با عباس صفری به زندان اراک منتقل شدند.
محمد نجفی و عباس صفری در مرداد ماه ۹۶ با ۹ تن دیگر در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه در شهرستان شازند بازداشت و هر یک به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.
شایان ذکر است که آقای محمد نجفی به بیماری دیابت مبتلا است.


ماده ۵:شکنجه ممنوع
احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.

ماده ۱۹: حق آزادی بیان
هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحضات مرزی، آزاد باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...