۱۳۹۷ شهریور ۸, پنجشنبه

انتقال ۸ زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر

انتقال ۸ زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر
۸ تن از زندانیان محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز گذشته یکشنبه ۱۱ شهریورماه ۹۷حداقل ۸ زندانی در زندان رجایی‌شهر (گوهردشت کرج) جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.
سه تن از این زندانیان از بند ۱ و ۵ نفر دیگر نیز از سایر بندها منتقل شده اند. اتهام همگی زندانیان قتل و حکم صادره قصاص بوده است.
گفتنی است که اکثر اعدام‌های علنی شده و اعدام‌های دسته جمعی در زندان رجایی‌شهر کرج انجام می شود. حکومت ایران یکی از بدنام‌ترین حکومت‌های جهان در اعدام شهروندان خود بوده و بیشترین میزان محکومیت‌های بین‌المللی در این زمینه را به خود اختصاص داده است.
سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود، اعدام را مجازاتی «بی رحمانه و غیرانسانی» خواند و ایران را دومین کشور جهان از نظر آمار بالای اعدام معرفی کرد.
در گزارش عفو بین الملل در رابطه با اعدامها چنین نوشته شده است که ۱۴۲ کشور استفاده از این مجازات را در قوانین خود لغو یا در عمل متوقف کرده اند, اما چند کشور، از جمله رژیم ایران همچنان به اعدام ادامه دادند.
بر اساس گزارش عفو بین الملل, در سال ۲۰۱۷میلادی دست کم ۵۰۷ تن در ایران اعدام شدند که بیش از نیمی از تعداد کل اعدام های ثبت شده در جهان می‌باشد و با حداقل ۵۰۷ اعدام، پس از چین بالاترین شمار اعدام ها را در جهان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...