۱۳۹۷ شهریور ۱, پنجشنبه

چشم‌بند، شلاق و اعدام؛ امکاناتی برای رفاهِ زندانیان

اسدالله لاجوردی در تمامی روند بازجویی، شکنجه، اعتراف‌گیری، حبس و اعدام زندانیان،  مسئولیت و نظارت  مستقیم داشته‌است و اخذ اعترافات اجباری و انتشار این اعترافات زیر نظر او انجام می شده است.


۳۴ سال پیش در چنین‌ روزهایی، اسدالله لاجوردی در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، گفت که امکانات رفاهی برای زندانیان سیاسی در زندان، از بسیاری از اقشار مرفه جامعه هم بهتر است. او که هم‌زمان دادستانی و سرپرستی زندان‌هایِ دادستان مرکز را برعهده داشت، در ادامه این سخنان مدعی شد که شِش استخری که در زندان #اوین است، به زندانیان اختصاص داده شده و روزهای جمعه، زندانیان به باغ‌های مصفای تهران، و مراکز تفریحی می‌روند و آنجا استراحت می‌کنند.»

برخلاف این ادعا، بسیاری از زندانیان سیاسی که دوران حبس‌شان مقارن با هدایت لاجوردی بر دادستانی و زندان‌های دادستان مرکز بوده‌است، اِعمال انواع مختلف شکنجه را بر خود و دیگر زندانیان تایید کرده‌اند. کابل یا شلاق زدن به کف پا، با نام شرعی «تعزیر» به شکلی عادی و همگانی برای گرفتن اطلاعات علیه زندانیان اعمال می‌شده‌است و زندانیان ساعت‌ها یا حتی روزها در راهروهای منتهی به اتاق‌های بازجویی، چشم بسته و دست بسته نگه داشته می‌شدند تا نوبت بازجویی یا شکنجه شدن‌شان برسد. براساس شهادت‌های متعدد زندانیان، اسدالله لاجوردی در تمامی روند بازجویی، شکنجه، اعتراف‌گیری، حبس و اعدام زندانیان،  مسئولیت و نظارت  مستقیم داشته‌است و اخذ اعترافات اجباری و انتشار این اعترافات در قالب مصاحبه‌های مطبوعاتی یا تصاویر تلویزیونی نیز با هدایت او انجام می‌شده‌است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...