۱۳۹۷ شهریور ۱, پنجشنبه

محرومیت محمد داوری فعال مدنی از خدمات درمانی و پزشکی در زندان یاسوج

محمد داوری فعال مدنی و دانشجوی رشته کارشناسی علوم سیاسی در زندان یاسوج علیرغم وضعیت نامناسب جسمی از خدمات درمانی و پزشکی محروم است.
بنا به گزارش یک منبع مطلع نسبت به وضعیت محمد داوری «محمد داوری، در دوران بازجویی در اداره اطلاعات یاسوج مورد ضرب و شتم شدید در ناحیه شکم و قفسه سینه قرار گرفته و شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد در زندان دچار تهوع شدید شده و خون بالا آورده که به دلیل وقفه تنفسی در اثر تهوع تشنج تنفسی به او دست داده و دچار استفراغ خونی شده است. اما مسئولین زندان از انتقال وی به بهداری زندان و بیمارستان خارج از زندان جلوگیری می‌کنند.»
این فعال مدنی تاکنون دو با تقاضا رسیدگی پزشکی داده است اما مسئولین زندان یاسوج از انتقال وی به درمانگاه زندان و اعزام به بیمارستان خارج از زندان ممانعت می‌کنند.
خانواده این فعال مدنی نسبت به وضعیت جسمی فرزند خود به شدت نگران هستند و علیرغم مراجعات مکرر به اداره اطلاعات و دادگستری یاسوج از علت بازداشت فرزند خود اطلاع ندارند.
فریدون داوری، پدر این فعال مدنی نیز از بنیانگذاران فرهنگ و ادب ایران، سرطان لوزالمعده دارد که به دلیل فشارهای وارده و استرس ناشی از بازداشت و وضعیت وخیم فرزندش دچار سکته قلبی شد و به بیمارستان منتقل گردید.
لازم به ذکر است که محمد داوری روز پنجشنبه ۱۸ مرداد، در منزل پدری خود، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر یاسوج بازداشت و پس از گذشت سه روز، ظهر روز دوشنبه ۲۲ مرداد با قرار بازداشت موقت دو ماهه به زندان یاسوج منتقل شد. ماموران در هنگام بازداشت آقای داوری اقدام به ضبط برخی وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه، لب‌تاپ و یادداشت‌های وی کرده‌اند”.
این فعال مدنی پیش از این نیز روز ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، به دلیل انتشار مطالب انتقادآمیز در فضای مجازی به نحوه رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی مردم و نقش سپاه در سقوط پرواز مسافربری تهران – یاسوج، پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه بازداشت و در دادگاه به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان عمومی تفهیم اتهام شده و به زندان مرکزی یاسوج منتقل شده و در نهایت روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و کفالت به صورت موقت از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد.
محمد داوری ۲۶ ساله، متولد دهدشت ساکن یاسوج، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی است و پیش از این نیز در زمان درگذشت هاشمی رفسنجانی به دلیل پایین کشیدن بنر وی از سطح شهر یاسوج بازداشت و پس از گذشت ۱۰ روز با قید وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...