۱۳۹۷ مرداد ۷, یکشنبه

جاده سازی روی گورهای دسته جمعی وفردی در اهواز را متوقف بکنید

عفو بين الملل, [26.07.18 19:02]
📣 مقامات ایرانی با تخریب گورهای جمعی و فردی متعلق به مخالفان سیاسی که در دهه‌ی ۶۰  ناپدید، و به طور  فراقانونی در اهواز اعدام شده اند، مسئول تحمیل رنج و عذابی ناگفتنی بر خانواده‌های قربانیان هستند. چنینی برخوردی با خانواده‌ها مصداق شکنجه یا اقسام دیگر رفتار‌های ظالمانه و غیرانسانی است. خانواده‌ها ترس دارند که در صورت اعتراض علنی با تعقیب و آزار قضایی رو به رو شوند.
🔺مقامات ایرانی در حال ساختن یک جاده روی یک گور جمعی و تعدادی قبرهای تکی متعلق به ده‌ها مخالف سیاسی مرد و زن که در دهه‌ی ۶۰ و تابستان ٦٧ از زندان فجر اهواز ناپدید و متعاقبا به طور فراقانونی اعدام شدند، هستند.
🔺عکس‌ها و ویدئوهایی که از روز ۲۹ تیر ۱۳۹۷ به دست عفو بین‌الملل رسیده است نشان می‌دهد که سازه‌‌ بتنی که قبلا نشان گور جمعی واقع در این منطقه بود به علاوه تعداد زیادی قبرهای فردی خرد و قطعه قطعه شده‌اند و تمام مزار در حال حاضر زیر تله‌های خاک و آوار مدفون شده است. بر روی یک تابلوی نصب شده در محل ساخت و ساز نوشته شده است که نام پروژه «احداث بلوار حد فاصل مهدیس و تا فاز ۵ پادادشهر و پارک 21 هکتاری» و کارفرمای آن شهرداری اهواز است.


⬛️لطفا سریعا به زبان انگلیسی، فارسی یا به زبان خود از مقامات ایران، منصور کتان‌باف شهردار اهواز، همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، تقاضا کنید که:
🔲 بلافاصله تخریب گورهای جمعی و قبرهای فردی متعلق به قربانیان کشتارهای دهه‌ی ۶۰ است را متوقف کرده و به حق خانواده‌ها برای دفن محترمانه عزیزانشان احترام بگذارند؛؛
🔳 از آزار و اذیت خانواده‌هایی که به دنبال حقیقت، عدالت و اقدامات جبرانی هستند دست بردارند، تحقیقات کیفری کامل، مستقل و موثر درباره ناپدید کردن‌ها و اعدام‌های فراقانونی دهه‌ی ۶۰ و اقدامات صورت گرفته برای اختفای این جرایم، انجام دهند و کسانی که مظنون به داشتن مسئولیت کیفری هستند را مطابق با موازین دادرسی منصفانه و بدون توسل به مجازات اعدام محاکمه کنند
⬜️گورهای جمعی را به عنوان صحنه جرم به رسمیت بشناسند و به ضرورت شکافتن این گورها توسط افراد متخصص به منظور تعیین هویت بقایای اجساد، پی بردن به چگونگی ماوقع و پس دادن بقایا به خانواده‌ها اذعان کنند.

🔹لینک اقدام فوری عفو بین‌الملل به انگلیسی
https://www.amnesty.org/en/documents/mde13/8828/2018/en/
🔹دانلود فایل پی‌دی‌اف اقدام فوری عفو بین‌الملل به فارسی
https://t.me/Amnesty_International/842

عفو بين الملل, [26.07.18 19:03]
[ File : جاده‌سازی_روی_گورهای_جمعی_و_تکی.pdf ]
دانلود فایل پی‌دی‌اف اقدام فوری عفو بین‌الملل به فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...