۱۳۹۷ خرداد ۲۵, جمعه

نماینده مجلس: خوزستان با ۹۰۰ تحصن در سال گذشته رتبه اول تجمعات را در کشور دارد

خبرگزاری هرانا – همایون یوسفی نماینده اهواز و باوی در مجلس و عضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت “خوزستان با ۹۰۰ تحصن در سال گذشته رتبه اول تجمعات در کشور را دارد که ضعف مدیریت محور همه تجمعات است”.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، همایون یوسفی در نشست علنی روز (سه شنبه، ۲۲خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور خود گفت: “امروز کشور ایران با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که به جرأت می‌توان گفت یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور، اشتغال است، اشتغال با دستورالعمل و اعطای وام ایجاد نمی‌شود، رشد اقتصادی بالا و حذف قوانین زائد و بهبودی فضای کسب و کار و توجه به مصرف کالای ایرانی لازمه اشتغال‌زایی است”.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: “یکی از مشکلات حفظ اشتغال موجود است و متاسفانه خصوصی سازی در بسیاری موارد به اختصاصی سازی تبدیل شده است، از این رو کاهش اشتغال موجود را برنامه‌ریزی شده هدف قرار داده که یکی از مصادیق آن صنایع بزرگ استان خوزستان از جمله گروه فولاد ملی اهواز است”.
وی تصریح کرد: “متاسفانه گروه‌های عامدانه و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مربوطه نسبت به ارزان خریدن واحدها اقدام کردند که از مصادیق آن گروه ملی فولاد اهواز است، از این رو با طرح سوال از وزیر اقتصاد و دارایی و با استفاده از سایر ابزارهای قانونی نسبت به روشنگری و حل مشکلات فوق اقدام خواهیم کرد”.
یوسفی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: “استان خوزستان با ۹۰۰ مورد تحصن در یک سال گذشته رتبه اول تجمعات در کشور را دارد که حرف مشترک همه این تجمعات، ضعف مدیریت مسائل در استان است، وزیر کشور کانون‌هایی که به طور برنامه‌ریزی شده به دنبال ایجاد بحران در خوزستان هستند را باید شناسایی و خط نفوذ و تسلط افراد با سابقه و مشکوک بر روند تصمیم‌گیری در استان را جدی بگیرد”.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: “افراد با سوابق خاص در مناصب حساس استان قرار گرفتند، فرمانداری شهرستان اهواز نیز با شرایط خاص بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه به صورت سرپرست اداره می‌شود. از این رو دولت باید جلسه اضطراری درباره مشکلات روز افزون استان خوزستان در موضوعات صنایع از جمله گروه فولاد اهواز، مشکلات سپرده گذاران آرمان، مشکلات کشاورزی به عنوان قطب امنیت غذایی کشور، اشتغال و ضعف مدیریت بارز مسائل در خوزستان که این استان را آبستن حوادث مهمی خواهد کرد را برگزار نمایید”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...