۱۳۹۷ فروردین ۷, سه‌شنبه

ابراز نگرانی عمیق کارشناسان سازمان ملل در خصوص وضعیت آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی

عفو بين الملل,
اعتراض‌های بین المللی به وضعیت نگران کننده‌ی آتنا دائمی و گلرخ ایرایی ادامه دارد. امروز گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت مدافعان حقوق بشر؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره خشونت علیه زنان؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره آزادی بیان و عقیده و گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه و رفتارهای بی‌رحمانه و غیرانسانی با انتشار بیانیه‌ای، خواستار آزادی فوری این دو مدافع حقوق بشر شدند و در مورد گزارش‌هایی که خبر از ضرب و شتم آنها در بازداشت می‌دهد ابراز نگرانی عمیق کردند. این چهار کارشناس سازمان ملل نوشته‌‌اند که آنها تلاش کرده‌اند با مقامات ایران درباره‌ی وضعیت آتنا دائمی و گلرخ دائمی گفت‌وگو کنند اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است. آنها یادآور شده‌اند که پرونده‌های آتنا دائمی و گلرخ ایرایی نمونه‌هایی هستند از رویه‌ی ادامه دار آزار و اذیت، ارعاب و حبس کسانی که در دفاع از حقوق بشر و حمایت از زندانیان عقیدتی در ایران فعالیت می‌کنند.
هفته گذشته دبیر کمیته حقوق بشر پارمان اروپا هم در مورد ضرب و شتم و حبس ناعادلانه آتنا دائمی و گلرخ ایرایی یک بیانیه منتشر کرد و خواستار آزادی این دو مدافع حقوق بشر، دسترسی آن‌ها به مراقبت‌های پزشکی و بهبود شرایط اسفناک زندان شهر ری شد.

متن بیانیه به انگلیسی
https://goo.gl/bwgf9M

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...